Förebild

Att vara någons förebild. Att sättas på en piedestal. Att föregå med gott exempel. Att vara modig. Bära flaggan. Korset. Kunna ta emot andras kärlek. Ta hand om dom man väcker upp. Ryggen kan börja väja och du kan lätt bli förstelnad, och man kan lätt förlora sin kraft i rädslan av att röra sig åt fel håll.

Jag känner mig rätt oense med förebildskostymen. Tittar mig om ifall någon hörde när jag skrek -horjävel, efter min hund en dag då jag svalt för mycket dynga och inte vågat säga ifrån.- men dra inte så mycket då, din jävla hora! hA ha ha. Jag har skrattat så mycket åt den bilden av mig själv. Hur kan man säga så till en hund. Jo, för man är en vanlig ranglig människa. En lutande lada i skogen. Och ibland lyser solen mellan brädorna. Det är då ni ser mig. Då skapar ni er bild. Bilden som jag sedan försöker leva upp till´. Det handlar om att vara i sin kraft, inte be om ursäkt. Det var så hon sa och de var då jag började gråta.

Jag tänker att jag måste sy min egna kostym, inte låta andras uppfattning rita modellen. Annars kan jag inte vara någons förebild för då är jag bara som alla andra och inte veronica.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0