Fest!


Hm hm hm..

Igår låg jag och funderade på fest. Ja menar festa är väldigt kul men jag känner mig lite klar med fest nu, för i går kväll när jag skulle hem efter jobbet så gick ja förbi plattan mot t-banan och där står ett gäng 15:åringar som röker och har kepsen på sne och blockerar hela ingången vid dörröppningen till t-banan. Och några står i ett hörn och vissa sjunger högt och fullt bara för att störa och några tror bara att dom är jävligt snygga i deras overkilled makup och korta klänningar. Medans jag tycker dom ser ut som, tja fjortisar!

Och vist jag kan inte säga att jag är helt less och blabla, men ja känner inte lika stor dragning till att stå i massa långa köer, dricka upp mina pengar, bli uppraggad av massa äckel, och sen missa tunnelbanan hem och frysa medans man väntar på bussen för att sen få för lite sömn och hoppas man har kvar kontokortet i jackan. (negativt ja vet) men de är typ dom där sakerna ja tänker på när ja tänker på fest.


Förut så lockade det att klä upp sig, få massa komplimanger, träffa alla människor, dansa, och ja va inte rädd när ja skulle hem. Men man har typ inte tid och ork längre, börjar ja bli gammal kanske ? min bästa vän säger alltid -men veronica vi måste festa nu när vi är unga för sen kommer vi inte ha tid och kommer va för gammla för att hänga på krogen. mjo de är ju sant, en dag kommer livet komma ivägen för allt festande men ja känner att förut festade jag varje helg och ibland onsdagar och jag började festa väldigt tidigt och kom in på krogarna tidigt och allt de där så de kanske e därför ja behöver en paus, inte sluta bara en paus. Eller så är jag inne i en period där livet har kommit i vägen, jag har helt enkelt inte tid och känner inget sug.



Eh ja vene jag kanske bara har blivit för bekväm i soffan eller tänker för mycket framåt! Fuck ja måste ut o festa...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0