Släpp den du älskar fri om du inte älskar.

Jag har idag gjort ett val, ett val som jag säkert kommer ångra fram och tillbaka. Men det känns okej, jag mår bra.
Jag har länge umgåtts med en person för att de va trygghet och bekvämt och bettet mig väldigt illa från och till och behållt honom mest av egoistiska skäl för att jag inte vill bli ensam och är rädd för tystnaden.

Men idag var det något som fick mig att inse att jag måste släppa taget för jag orkar inte ha dåligt samvete över att jag är en idiot. Och jag vill inte tryckas ner på så sätt att jag inte kan göra det jag vill på grund av någon annans behov som inte leder mot samma väg som mina egna.

Jag vill sattsa på min karriär på jobb rent ut sagt, jag måste hitta de jag vill göra. Kanske jag börjar plugga, flyttar utomlands, startar eget. Vem vet. Nu ska jag göra det jag vill och njuta av det utan dåligt samvete för att jag aldrig har tid att umgås.

Det är min tid nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0