Sentimental...



Kid Rock - picture


Klockan är snart tolv och jag sitter bara och lyssnar på den här låten om och om igen hela tiden. Ja vet inte riktigt varför men jag har verkligen fastnat för den, tycker den är så himla skön.. Ja bryr mig knappt om vad texten handlar om bara att den e väldigt mysig och lyssna på.

Man börjar ju tänka lite på ens egna liv när man hör den.. Ja vet inte riktigt vad ja ska berätta gällande det mer än att allt är inte perfekt men de blir vad man gör det till. Ja menar oavsett hur många gånger ni hört denna meningen förut så är det ju så att ingen annan än du kan styra över ditt liv, ja vet ! ja brukar också sucka när jag läser det, MEN om man faktiskt tänker på det lite mer som en vana istället för en möjlighet att kunna förändra så kommer både du, jag och många till bli mycket mer positiva och nöjda med våra liv. Istället för och bara sukta, För varför göra det när man kan röra ? i'm just saying..

Hela livet består av chansningar, skola, jobb, pojkvän, vänner allt! Hela tiden så blir dina beslut en chansning om du inte är säker på vad du gett dig in på, då testar du (hoppas jag) och om de går åt helvete så JA då gör det de, sen vare bara och resa sig upp med huvudet högt och dra en ny chansning för att nå ett nytt mål. Är inte svårare än så, lovar!


Och på tal om chansningar så sökte jag fyra jobb i dag. Jag tror inte att jag kommer ha så mkt tid för att jobba det har jag sagt hela tiden med tanke på skolan, men sen så tänkte jag att eh.. jag kan ju alltid söka och sen bara ta det därifrån, vad förlorar jag på det ?..



Kanske till och med drar hem storkorvan den 25:e varje månad ;)

Puss och natti <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0