PeppTalk Typ :p

Funderingar..

Vad gör man när man har tankar man inte kan glömma, och vad gör man när man vet saker som man inte kan göra något åt, Och vad säger man när man inte har något och säga?

Man kan vara precis vem man vill men man tar inte chansen, Man kan nå alla sina mål men man gör det inte, Man kan leta en hel evighet efter styrka och mod utan att inse att det inte är något man kan finna. Man sätter upp spärrar som blockerar ens möjligheter till vilja utan och veta varför. Man drömmer om en till chans och hoppas att vägen man springer på är tillräckligt lång för att man ska kunna springa ifrån sina egna tankar.
Och varför förstör man saker som redan är bra på grund utav paranoida förutfattade meningar utan mellanrum och punkter.

Och varför tror man alltid att gräset är gönare på andra sidan ?

Varför bryr man inte om sig själv mera. Man borde sätta sig själv i första hand i alla samanhang, inte på ett egoistiskt sätt utan på ett hälsosamt sätt, Man borde liksom tänka
- Orkar jag det här? Vill jag det där? Borde jag äta eller dricka allt det här?
 Avsätta tid till sig själv. SÅ man inte bara springer ifrån sig själv och sen kolapsar på sängen och inser att tusan vad ont i kroppen jag har, eller ja skulle inte varit uppe så sent igår, eller jag skulle inte ha följt med dit eller jobbat så många timmar igår.

Det är faktist okej att prioritera sig själv. Bara man ser skillnad på ork och vett.
-Känn efter hur du känner angående något du ska göra.
-Säg nej om det blir för mycket av något eller försent.
-Låt inte dig själv frestas till något du i vanliga fall inte gör.
-Ta vara på tiden så den inte bara rullar och du måste sitta på övertid.
-Tänk inte ´´jag gör det imorgon´´ för då nästa dag kommer du tänka ´´varför gjorde jag inte det igår´´
-Att göra saker via inpuls är inte så smart som man tror.
-Säg nej om det ringer en klocka i ditt huvud som säger NEJ!
-Ta vara på tiden och dig själv.

Har ni något mer förslag på hur man ska göra för att undvika att springa ifrån sig själv ?


Hinder

Jag vet att detta är något alla redan vet men det ploppade upp i mitt huvud idag och jag känner för att skriva om det...

vänta kisspaus!!! ....så :P

Ni vet när ett problem uppstår eller är på väg att uppstå, så tänker man oftast att eh...what'a hell, gör det sen!
Men grejen är den att det är du som gör problemet till ett problem när du tänker så, Tar du tag i det på en gång så hinner det aldrig bli ett problem. Oftast så kan man styra problemen eller undvika att dom sätts igång. Allt handlar om hur du tänker och ser på saker och tro mig 50% av alla gånger du får ett problem så handlar det om att du varit lat från första början, tex. problem  hemma då du inte orkat plocka ur diskmaskinen, problem då du inte orkat ringa en polare, problem då du inte orkat plugga, Problem då du helt enklelt inte orkat med någonting annat än tänkt, eh what'a hell, gör det sen. Du kan styra ditt liv helt själv, allt du behöver göra är att utgå ifrån dina känslor och sen agera.

Och nu tänker du säkert såhär : Amen jag kan inte råför ''problemet'' när någon annan skapat det åt mig, eller försatt mig i en viss situation.
Mitt svar är, Det fanns väl en anledning till att det blev en situtation från början, och det fanns väl någonting du måste gjort för att en peron ska vilja dig något illa. I ett problem finns alltid ett före och ett efter.

Ditt liv, du styr. Allt du behöver göra för att får en konfliktfri vardag är att tänka ett steg längre och läsa mellan raderna.

You can do it :D






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0