Hur kan man leva i en så stor lögn ?

Det är några saker som jag inte förstår, jag förstår inte hur man kan leva ett liv som man själv inte ens förstår sig på.

Jag förstår inte hur man kan upprepa samma misstag om och om igen utan att bli de mista berörd.

Jag förstår inte hur man kan leva i en så stor fakead cirkel när man vet att de någon gång kommer brista men man bryr sig helt enkelt inte, för de har ju gått hittills.

Jag förstår inte hur man psykiskt klarar av att leva med sig själv på de sättet, och jag förstår inte hur man inte kan säga något till sina nära och kära. Betyder det ingenting att de finns nära och kära ? eller är man så stolt att man bara totalt vägrar berätta något för att man vill leka felfri? och fattar man inte att fasaden till slut spricker?

Jag fattar inte att man inte söker hjälp när man har de svårt. Det handlar om att göra de som är rätt för en själv de handlar om att man ska må bra i sitt liv och de handlar om att leva och inte bara överleva.

De driver mig till vannsine när folk som inte behöver hjälp får hjälp och de dom då gör är och lallar runt med socialens pengar när dom egentligen kan jobba, alla skatteberdägerier och falska sjukskrivningar och förtidspansioneringar och gud vet vad det är bara sjukt!

Men det är ännu sjukare när folk som faktist behöver hjälp inte skaffar sig hjälp på grund av att dom tror att saker och ting baaarrrraaaa ska lösa sig! DE är galet!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0